hyvlat virke

Tänkte slänga in lite bilder från när vi hyvla virke till våran altan :) 
Varför inte gå till en brädgård å köpa virke tänker ni nog nu?! men allt blir så mycke roligare i slutändan när man vet att de här har vi gjort själva med massa go hjälp.
Virket kommer från träd som stått på min pappas mark och sen är de otroligt roligt att få se och känna på hur de går till att få fram underbart fint plank som man sen kan njuta av när de ligger som ett fint altandäck hemma hos oss :) det är inte bara som ni säkert förstår :D
 
Hårt slit, pappa och sambon hjälptes åt på en sida, syrrans karl stod på andra sidan å jag sopa spån (när jag inte stod med kameran ) ;), detta gjordes totalt fyra gånger.
 
En planka påväg ut ur hyveln..
 
Nöjd sambo efter allt var klart.. ♥ totalt 3 st såna stora bigbag säckar med spån vart de.. jag hade fullt upp jag me :)
Vännerna hjälps åt med regelverket, stabilt som fan kallar vi detta :) men de ska ju hålla för ett X antal grillkvällar & danssteg :P Även detta är egensågat virke...
och här ser ni en liten smygis på hur de blir ;)
slutresultatet får ni se sen då vi inte är helt klara än... de tar sin lilla tid som sagt :P

Kommentera här: